Podnošenje zahtjeva
Zahtjev za ostvarivanje prava na pristup informacijama i prava na ponovnu uporabu informacija podnosi se usmenim ili pisanim putem.
Usmeni zahtjevi primaju se na zapisnik petkom od 9 do 11 sati u pisarnici Povjerenstva, Visoka 15, Zagreb
Pisani zahtjev podnosi se na:
- adresu: Državno izborno povjerenstvo Republike Hrvatske, Visoka 15, Zagreb
- elektroničkom poštom na adresu: dip@izbori.hr
- telefonom na broj: + 385 (0) 1 / 4569 – 712
- telefaksom na broj: + 385 (0) 1 / 6303 - 509
1. Zahtjev za ostvarivanje prava na pristup informacijama
Zahtjev mora sadržavati:
- naziv i sjedište tijela javne vlasti kojem se zahtjev podnosi
- podatke koji su važni za prepoznavanje tražene informacije
- ime, prezime i adresu fizičke osobe podnositelja zahtjeva
- tvrtku, odnosno naziv pravne osobe podnositelja zahtjeva i njezino sjedište
Podnositelj zahtjeva nije obvezan navesti razloge zbog kojih traži pristup informaciji, a u zahtjevu može predložiti način na koji će tijelo javne vlasti učiniti informaciju dostupnom.
Zahtjevom za pristup informaciji ne smatra se traženje uvida u cjelokupni spis predmeta, objašnjenja ili uputa vezanih uz ostvarivanje nekog prava ili izvršavanja obveze, izrade analize ili tumačenje nekog propisa, kao ni stvaranje nove informacije.
Ukoliko se radi o nepotpunom ili nerazumljivom zahtjevu, Državno izborno povjerenstvo Republike Hrvatske (u daljnjem tekstu: Državno izborno povjerenstvo) će, bez odgode, pozvati podnositelja zahtjeva da ga ispravi u roku od 5 dana od dana zaprimanja poziva na ispravak. Ako se zahtjev ne ispravi na odgovarajući način, a ne može se sa sigurnošću utvrditi o kojoj se informaciji radi, Državno izborno povjerenstvo će zahtjev odbaciti rješenjem.
Ako Državno izborno povjerenstvo ne posjeduje informaciju, ali ima saznanja o tijelu koji posjeduje traženu informaciju, dužno je bez odgode, a najkasnije u roku od 8 dana od zaprimanja zahtjeva, ustupiti traženi zahtjev tome tijelu o čemu će obavijestiti podnositelja zahtjeva.
Državno izborno povjerenstvo ima pravo tražiti od podnositelja zahtjeva naknadu stvarnih materijalnih troškova koji su nastali pružanjem informacije i naknadu troškova dostave tražene informacije.
2. Zahtjev za ostvarivanje prava na ponovnu uporabu informacija
Zahtjev mora sadržavati:
- naziv i sjedište tijela javne vlasti kojem se zahtjev podnosi
- podatke koji su važni za prepoznavanje tražene informacije
- ime, prezime i adresu fizičke osobe podnositelja zahtjeva
- tvrtku, odnosno naziv pravne osobe podnositelja zahtjeva i njezino sjedište
- informacije koje želi ponovno upotrijebiti
- način na koji želi primiti sadržaj traženih informacija
- svrhu u koju želi ponovno upotrijebiti informacije (komercijalna ili nekomercijalna svrha)
Ukoliko Državno izborno povjerenstvo utvrdi da su ispunjeni svi uvjeti za omogućavanje ponovne uporabe informacija, o tome ne donosi rješenje. Također može odrediti i uvjete za ponovnu uporabu informacija.
Državno izborno povjerenstvo može podnositelju zahtjeva naplatiti stvarne materijalne troškove ponovne uporabe informacije nastale zbog reprodukcije, davanja na uporabu i dostave informacije.
Podnositelj zahtjeva za pristup informaciji i ponovnu uporabu može protiv rješenja o odbijanju zahtjeva izjaviti žalbu Povjereniku za informiranje, a protiv rješenja Povjerenika za informiranje postoji mogućnost podnošenja tužbe Visokom upravnom sudu Republike Hrvatske.
Obrasci