Državno izborno povjerenstvo

Republike Hrvatske

Vodič za financiranje izborne promidžbe na izborima zastupnika u Hrvatski sabor

  1. Koji izborni sudionici su dužni poštivati odredbe Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma na izborima zastupnika u Hrvatski sabor?

    Političke stranke koje predlažu kandidacijske liste i kandidate za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina, neovisne liste i kandidati za zastupnike pripadnike nacionalnih manjina koje su kandidirali birači i udruge nacionalnih manjina

    Sve političke stranke koje djeluju u Republici Hrvatskoj i osobe ovlaštene za zastupanje neovisnih lista na izborima zastupnika u Hrvatski sabor

    Osobe ovlaštene za zastupanje neovisnih lista i kandidati za zastupnike pripadnike nacionalnih manjina koje su kandidirali birači i udruge nacionalnih manjina

  2. Tko je dužan otvoriti poseban račun za financiranje troškova izborne promidžbe na izborima zastupnika u Hrvatski sabor?

    Političke stranke i osobe ovlaštene za zastupanje neovisnih lista

    Političke stranke koje predlažu kandidacijske liste i kandidate za zastupnike pripadnike nacionalnih manjina, osobe ovlaštene za zastupanje neovisnih lista i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje su kandidirali birači i udruge nacionalnih manjina

    Jedan od kandidata na kandidacijskoj listi

  3. Tko je dužan otvoriti poseban račun za financiranje troškova izborne promidžbe na izborima zastupnika u Hrvatski sabor, ako dvije ili više političkih stranaka predlažu zajedničku kandidacijsku listu?

    Prvi predloženi kandidat na zajedničkoj kandidacijskoj listi

    Politička stranka određena međusobnim sporazumom

    Svaka od političkih stranaka koje su predložile zajedničku kandidacijsku listu

  4. Koju vrstu računa za financiranje izborne promidžbe na izborima zastupnika u Hrvatski sabor su osobe ovlaštene za zastupanje neovisnih lista i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači i udruge nacionalnih manjina dužni otvoriti?

    Žiro-račun

    Tekući račun

    Poseban račun za financiranje troškova izborne promidžbe

  5. Tko je dužan otvoriti poseban račun za financiranje troškova izborne promidžbe ako kandidacijsku listu na izborima zastupnika u Hrvatski sabor predlažu birači?

    Bilo koji kandidat na kandidacijskoj listi

    Osoba ovlaštena za zastupanje neovisne liste

    Jedan od birača koji nije na kandidacijskoj listi

  6. Tko je dužan otvoriti poseban račun za financiranje troškova izborne promidžbe ako kandidata za zastupnika pripadnika nacionalne manjine na izborima zastupnika u Hrvatski sabor predlaže politička stranka?

    Kandidat za zastupnika pripadnika nacionalne manjine

    Politička stranka koja je predložila kandidata

    Može i kandidat i politička stranka

  7. Koji je krajnji rok za otvaranje posebnog računa za financiranje troškova izborne promidžbe?

    S danom raspisivanja izbora

    S danom podnošenja kandidacijske liste/kandidature

    Do završetka izborne promidžbe

  8. Koliko je posebnih računa za financiranje troškova izborne promidžbe politička stranka dužna otvoriti ako predlaže kandidacijske liste na izborima zastupnika u Hrvatski sabor u 7 izbornih jedinica?

    7 posebnih računa

    4 posebna računa

    1 poseban račun

  9. Što su političke stranke, osobe ovlaštene za zastupanje neovisnih lista i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači ili udruge nacionalnih manjina odnosno potencijalni izborni sudionici dužni dostaviti Državnom izbornom povjerenstvu u roku od 3 dana od otvaranja računa:

    Privremeni izvještaj o financiranju izborne promidžbe

    Pisanu obavijest o otvaranju posebnog računa s podacima o računu temeljem koje se izdaje lozinka za ulaz u informacijski sustav za nadzor financiranja

    Popis donatora

  10. Koji je rok za zatvaranje posebnog računa za financiranje troškova izborne promidžbe?

    Nema roka za zatvaranje posebnog računa za financiranje troškova izborne promidžbe

    U roku 30 dana od dana održavanja izbora

    U roku od 60 dana od isteka roka za isplatu naknade troškova izborne promidžbe

  11. Koji su izvori sredstava za financiranje izborne promidžbe na izborima zastupnika u Hrvatski sabor?

    Vlastita sredstva

    Donacije

    Vlastita sredstva i donacije

  12. Što su donacije?

    Rad volontera

    Vlastita sredstva

    Povremene ili redovite uplate kojima fizičke ili pravne osobe dobrovoljno daju novac, odnosno pružaju usluge ili daju proizvode bez naplate, političkoj stranci, neovisnoj listi i kandidatima za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači ili udruge nacionalnih manjina za financiranje izborne promidžbe

  13. Koji je krajnji rok za uplatu donacija?

    Do zatvaranja računa

    7 dana prije održavanja izbora

    24 sata prije dana održavanja izbora

  14. Što je zabranjeno koristiti za potrebe izborne promidžbe?

    Sredstva državnog proračuna ili proračuna jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave

    Uredsku opremu državnih tijela i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave

    Sve navedeno

  15. Kada započinje izborna promidžba?

    Otvaranjem posebnog računa za financiranje troškova izborne promidžbe

    Raspisivanjem izbora

    Danom objave zbirnih lista izbornih jedinica

  16. Kada završava izborna promidžba?

    24 sata prije dana održavanja izbora

    Na dan izbora

    Objavom rezultata izbora

  17. Na koji način se prikupljaju donacije u novcu za financiranje izborne promidžbe?

    Na privatan račun kandidata na listi

    Na poseban račun za financiranje troškova izborne promidžbe

    U gotovini

  18. Jesu li političke stranke, osobe ovlaštene za zastupanje neovisne liste i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači ili udruge nacionalnih manjina dužni izdati potvrdu o primljenoj donaciji?

    Da

    Ne

    Mogu i ne moraju

  19. Jesu li političke stranke, osobe ovlaštene za zastupanje neovisne liste i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači ili udruge nacionalnih manjina dužni zaključiti ugovor o donaciji?

    Ne

    Da, za svaku donaciju

    Da, ako vrijednost donacije prelazi 663,61 eura

  20. Što su političke stranke, osobe ovlaštene za zastupanje neovisne liste i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači ili udruge nacionalnih manjina dužni učiniti u slučaju primitka donacija iz nedopuštenih izvora?

    Vratiti donaciju donatoru u roku od 8 dana od dana primljene uplate

    Prijaviti donaciju Državnom izbornom povjerenstvu, a iznos vrijednosti takve donacije doznačiti u korist državnog proračuna u roku od 15 dana od dana primljene uplate

    Prijaviti donaciju Državnom izbornom povjerenstvu i Državnom uredu za reviziju u roku od 8 dana od dana primljene uplate

  21. Što su političke stranke, osobe ovlaštene za zastupanje neovisne liste i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači ili udruge nacionalnih manjina dužni učiniti u slučaju primitka donacija nakon završetka izborne promidžbe?

    Prijaviti donaciju Državnom izbornom povjerenstvu i donirati u humanitarne svrhe u roku od 8 dana od dana primitka donacije

    Prijaviti donaciju Državnom izbornom povjerenstvu i vratiti donatoru najkasnije u roku od 15 dana od dana primitka donacije

    Prijaviti donaciju Ministarstvu financija i Državnom izbornom povjerenstvu u roku od 10 dana od dana primitka donacije

  22. Kolika je ukupna dopuštena vrijednost donacija pravne osobe političkoj stranci na izborima zastupnika u Hrvatski sabor?

    13.272,28 eura

    26.544,56 eura

    3.981,68 eura

  23. Kolika je ukupna dopuštena vrijednost donacija pravne osobe neovisnoj listi i kandidatima za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači ili udruge nacionalnih manjina na izborima zastupnika u Hrvatski sabor?

    26.544,56 eura

    13.272,28 eura

    3.981,68 eura

  24. Kolika je ukupna dopuštena vrijednost donacija fizičke osobe političkoj stranci neovisnoj listi i kandidatima za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači i udruge nacionalnih manjina na izborima zastupnika u Hrvatski sabor?

    26.544,56 eura

    13.272,28 eura

    3.981,68 eura

  25. Kolika je ukupna dopuštena vrijednost donacija obrtnika političkoj stranci, neovisnoj listi i kandidatima za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači i udruge nacionalnih manjina na izborima zastupnika u Hrvatski sabor?

    26.544,56 eura

    13.272,28 eura

    3.981,68 eura

  26. Koliki je ukupan dopušteni iznos troškova izborne promidžbe po kandidacijskoj listi odnosno kandidatu za zastupnika pripadnika nacionalnih manjina kojeg predlažu birači i udruge nacionalnih manjina u jednoj izbornoj jedinici na izborima zastupnika u Hrvatski sabor?

    530.891,23 eura

    199.084,21 eura

    79.633,69 eura

  27. Kome i na koji način su političke stranke, neovisne liste i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači i udruge nacionalnih manjina dužni dostaviti izvješća za financiranje izborne promidžbe?

    Državnom izbornom povjerenstvu unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja

    Državnom izbornom povjerenstvu i Državnom uredu za reviziju putem preporučene pošiljke

    Ministarstvu financija putem elektroničke pošte

  28. Koja su izvješća o izbornoj promidžbi političke stranke, neovisne liste i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači i udruge nacionalnih manjina dužni dostaviti unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja 7 dana prije održavanja izbora?

    Izvješće o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanje izborne promidžbe i izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe

    Izvješće o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe, izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe i izvješće o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanje izborne promidžbe

    Financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe sa sastavnim dijelovima

  29. Koji su sastavni dijelovi financijskog izvještaja o financiranju izborne promidžbe?

    Izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe, izvješće o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe i ugovor o otvaranju posebnog računa za financiranje troškova izborne promidžbe

    Izvješće o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanje izborne promidžbe, potvrde o primljenim donacijama i izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe

    Izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe, izvješće o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe i izvješće o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanje izborne promidžbe

  30. Kada su političke stranke, neovisne liste i kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje predlažu birači i udruge nacionalnih manjina dužni dostaviti financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe sa sastavnim dijelovima unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja?

    45 dana nakon održanih izbora

    30 dana nakon održanih izbora

    7 dana nakon održanih izbora

  31. Gdje se objavljuju izvješća o financiranju izborne promidžbe?

    Na mrežnoj stranici Državnog izbornog povjerenstva

    U lokalnom tisku

    Na mrežnoj stranici političke stranke, neovisne liste i kandidata za zastupnika pripadnika nacionalnih manjina kojeg predlažu birači ili udruge

  32. Koje vrste sankcija postoje za povrede odredbi Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma vezano uz financiranje izborne promidžbe?

    Administrativne i prekršajne sankcije

    Prekršajne sankcije

    Kaznenopravne sankcije

  33. Koja administrativna sankcija će se izreći u slučaju ako se propisana izvješća o financiranju izborne promidžbe ne dostave u propisanom roku?

    Potpuni gubitak naknade troškova izborne promidžbe

    Djelomični gubitak naknade troškova izborne promidžbe

    Obustava isplate naknade troškova izborne promidžbe

Rezultat
Rezultat
Rezultat
Zatvori