Državno izborno povjerenstvo

Republike Hrvatske

Vodič za financiranje izborne promidžbe na izborima općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika i na izborima zamjenika općinskih načelnika, gradonačelnika i župana koji se biraju iz reda nacionalnih manjina odnosno zamjenika općinskih načelnika koji se biraju iz reda hrvatskog naroda

  1. Koji izborni sudionici su dužni poštivati odredbe Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma na izborima općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika?

    Kandidati za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana te njihovi zamjenici i kandidati za zamjenike općinskog načelnika, gradonačelnika i župana iz reda nacionalnih manjina odnosno zamjenike općinskog načelnika iz reda hrvatskog naroda koji su predloženi od strane političke stranke

    Kandidati za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana te njihovi zamjenici i kandidati za zamjenike općinskog načelnika, gradonačelnika i župana iz reda nacionalnih manjina odnosno zamjenike općinskog načelnika iz reda hrvatskog naroda koji su predloženi od strane birača

    I jedni i drugi

  2. Tko je dužan otvoriti poseban račun za financiranje izborne promidžbe na izborima općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika?

    Politička stranka koja je predložila kandidate za općinske načelnike, gradonačelnike i župane

    Kandidati za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana

    Jedan od birača koji je predložio kandidata za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana

  3. Tko je dužan otvoriti poseban račun za financiranje izborne promidžbe na izborima općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika, ako dvije ili više političkih stranaka predlažu kandidata za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana?

    Politička stranka sukladno međusobnom sporazumu

    Jedna od političkih stranka koja predlaže kandidata za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana

    Kandidat za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana

  4. Tko je dužan otvoriti poseban račun za financiranje izborne promidžbe na izborima zamjenika općinskih načelnika, gradonačelnika i župana iz reda nacionalnih manjina, odnosno hrvatskog naroda?

    Kandidati za zamjenike općinskih načelnika, gradonačelnika i župana iz reda nacionalnih manjina, odnosno hrvatskog naroda

    Jedan od birača koji je predložio kandidata za zamjenika općinskih načelnika, gradonačelnika i župana iz reda nacionalnih manjina, odnosno hrvatskog naroda

    Politička stranka koja je predložila kandidata za zamjenika općinskih načelnika, gradonačelnika i župana iz reda nacionalnih manjina, odnosno hrvatskog naroda

  5. Koju vrstu računa za financiranje izborne promidžbe su dužni otvoriti kandidati za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana?

    Tekući račun

    Poseban račun za financiranje izborne promidžbe

    Žiro-račun

  6. Koji je krajnji rok za otvaranje posebnog računa za financiranje izborne promidžbe?

    S danom raspisivanja izbora

    S danom podnošenja kandidature

    Do završetka izborne promidžbe

  7. Koji je rok za zatvaranje posebnog računa za financiranje izborne promidžbe?

    Nije potrebno zatvoriti poseban račun za financiranje izborne promidžbe

    Nakon održanih izbora

    U roku od 60 dana od isteka roka za isplatu naknade troškova izborne promidžbe, odnosno u roku od 135 dana od objave konačnih službenih rezultata izbora

  8. Koji su izvori sredstava za financiranje izborne promidžbe na izborima općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika?

    Donacije

    Vlastita sredstva i sredstva političke stranke koja je predložila kandidata

    Sve navedeno

  9. Što su donacije?

    Vlastita sredstva

    Povremene ili redovite uplate kojima fizičke ili pravne osobe dobrovoljno daju novac, odnosno pružaju usluge ili daju proizvode bez naplate kandidatu za financiranje izborne promidžbe

    Rad volontera

  10. Koji je krajnji rok za uplatu donacija?

    7 dana prije održavanja izbora

    Dan održavanja izbora

    24 sata prije dana održavanja izbora

  11. Što je zabranjeno koristiti za potrebe izborne promidžbe?

    Uredsku opremu državnih tijela i jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave

    Sredstva državnog proračuna ili proračuna jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave

    Sve navedeno

  12. Kada započinje izborna promidžba?

    Danom objave zbirnih lista kandidatura

    Predajom kandidature

    Raspisivanjem izbora

  13. Kada završava izborna promidžba?

    Objavom rezultata izbora

    24 sata prije dana održavanja izbora

    Na dan izbora

  14. Na koji se način prikupljaju donacije u novcu za financiranje izborne promidžbe?

    U gotovini

    Na privatan račun kandidata

    Na poseban račun za financiranje izborne promidžbe

  15. Jesu li kandidati dužni izdati potvrdu o primljenoj donaciji?

    Ne

    Mogu i ne moraju

    Da

  16. Jesu li kandidati dužni zaključiti ugovor o donaciji?

    Ne

    Da, ako vrijednost donacije prelazi 5.000,00 kuna

    Da, za svaku donaciju

  17. Što su kandidati dužni učiniti u slučaju primitka donacija iz nedopuštenih izvora?

    Prijaviti donaciju Državnom izbornom povjerenstvu i Državnom uredu za reviziju u roku od 8 dana od dana primljene uplate

    Vratiti donaciju donatoru u roku od 8 dana od dana primljene uplate

    Prijaviti donaciju nadležnom izbornom povjerenstvu, a iznos vrijednosti takve donacije doznačiti u korist državnog proračuna u roku od 15 dana od dana primljene uplate

  18. Što su kandidati dužni učiniti u slučaju primitka donacija nakon završetka izborne promidžbe?

    Prijaviti donaciju nadležnom izbornom povjerenstvu i vratiti donatoru najkasnije u roku od 15 dana od dana primitka donacije

    Prijaviti donaciju Ministarstvu financija i Državnom izbornom povjerenstvu u roku od 15 dana od dana primitka donacije

    Prijaviti donaciju Državnom izbornom povjerenstvu i donirati u humanitarne svrhe u roku od 15 dana od dana primitka donacije

  19. Kolika je ukupna dopuštena vrijednost donacija fizičke osobe kandidatu na izborima općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika?

    50.000,00 kuna

    30.000,00 kuna

    20.000,00 kuna

  20. Kolika je ukupna dopuštena vrijednost donacija pravne osobe kandidatu na izborima općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika?

    50.000,00 kuna

    200.000,00 kuna

    30.000,00 kuna

  21. Kolika je ukupna dopuštena vrijednost donacija obrtnika kandidatu na izborima općinskih načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika?

    50.000,00 kuna

    30.000,00 kuna

    20.000,00 kuna

  22. Koliki je ukupan dopušteni iznos troškova izborne promidžbe po kandidatu za gradonačelnika Grada Zagreba?

    1.500.000,00 kuna

    800.000,00 kuna

    480.000,00 kuna

  23. Koliki je ukupan dopušteni iznos troškova izborne promidžbe po kandidatu za općinskog načelnika i gradonačelnika u jedinicama lokalne i područne (regionalne) samouprave koje imaju više od 10.000 stanovnika?

    500.000,00 kuna

    200.000,00 kuna

    480.000,00 kuna

  24. Kome i na koji način su kandidati za općinske načelnike, gradonačelnike i župane te njihove zamjenike dužni dostaviti financijska izvješća za financiranje izborne promidžbe?

    Ministarstvu financija putem elektroničke pošte

    Državnom izbornom povjerenstvu unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja

    Državnom izbornom povjerenstvu i Državnom uredu za reviziju putem preporučene pošiljke

  25. Koja su izvješća o izbornoj promidžbi kandidati za općinske načelnike, gradonačelnike i župane te njihove zamjenike dužni dostaviti unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja 7 dana prije održavanja izbora?

    Financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe sa sastavnim dijelovima

    Izvješće o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe, izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe i izvješće o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanje izborne promidžbe

    Izvješće o primljenim donacijama

  26. Koji su sastavni dijelovi financijskog izvještaja o financiranju izborne promidžbe?

    Izvješće o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe, izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe i izvješće o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanje izborne promidžbe

    Izvješće o primljenim donacijama za financiranje izborne promidžbe, izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe i ugovor o otvaranju posebnog računa za financiranje izborne promidžbe

    Izvješće o troškovima (rashodima) izborne promidžbe, potvrde o primljenim donacijama i izvješće o iznosu cijene i iznosu ostvarenog popusta u cijeni za medijsko oglašavanje izborne promidžbe

  27. Kada su kandidati za općinske načelnike, gradonačelnike i župane te njihove zamjenike dužni dostaviti financijski izvještaj o financiranju izborne promidžbe sa sastavnim dijelovima unosom u informacijski sustav za nadzor financiranja?

    15 dana nakon održanih izbora

    60 dana nakon održanih izbora

    30 dana nakon održanih izbora

  28. Gdje se objavljuju financijska izvješća o financiranju izborne promidžbe?

    Na mrežnoj stranici kandidata za općinskog načelnika, gradonačelnika i župana te njihovih zamjenika

    Na mrežnoj stranici Državnog izbornog povjerenstva

    Na mrežnoj stranici Ministarstva financija

  29. Koje vrste sankcija postoje za povrede odredbi Zakona o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma vezano uz financiranje izborne promidžbe?

    Prekršajne sankcije

    Administrativne sankcije

    Administrativne i prekršajne sankcije

  30. Koja administrativna sankcija će se izreći u slučaju ako se propisana financijska izvješća o financiranju izborne promidžbe ne dostave u propisanom roku?

    Potpuni gubitak naknade troškova izborne naknade

    Djelomični gubitak naknade troškova izborne promidžbe

    Obustava isplate naknade troškova izborne promidžbe

Rezultat
Rezultat
Rezultat
Zatvori